Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2013 12:36 - Все едно е писано днес...
Автор: strannica Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2713 Коментари: 1 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 На мен не ми е нужна атомна енергия,
за да отгледам своето дете, за да го сгрея.
Това, което ми е давала обикновената материя,
дори и днес ми е достатъчно, за да живея.

Аз бих си светил с борина, бих носил кожи,
за да не чувствам мегатоновете взрив отгоре си.
Но аз разбирам, че това е невъзможно.
Утопии с обратен знак не блазнят хората.

Превърнал хора и дървета в странни знаци,
подсилил до болезненост контрастите,
снегът пристига на поредната си визитация --
като при болни, за които всеки миг е щастие.

Добромир Тонев
(
1955-2001)

ГОЛЯМОТО МЪЛЧАНИЕ

Защо мълчи интелигентът, питаш?
Защото всичко му е някак ничие.
Устата му е все като зашита:
преди – от страх, сега – от безразличие.

Държавата е сюрреалистична
и всеки честен глас е диагноза.
България не е диалогична.
Тук само се кръстосват монолози.

Тук само се кръстосват интереси
на демагози и идеолози.
От тези предумишлени процеси
какво очаква той? Цветя и рози?

И той мълчи, затънал в чаша водка,
в несигурност затънал, в безпаричие.
И чопли своя някаква находка,
но апатично, от благоприличие.

Народът му е оглушал от речи
и няма слух за истинско послание.
Добре поне, че никой не му пречи
да покрещи със своето мълчание.




Гласувай:
10



1. sparotok - !
27.01.2013 18:30
Все едно е писано днес...да, писано е днес защото повече от половин век промяна няма...за това куцат нещата...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: strannica
Категория: Други
Прочетен: 1505831
Постинги: 440
Коментари: 1501
Гласове: 8985