Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.06.2013 09:57 - Пеевски проговори: “Българското общество не е узряло за моя избор.”
Автор: strannica Категория: Политика   
Прочетен: 11593 Коментари: 16 Гласове:
12

Последна промяна: 19.06.2013 10:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 За първи път след началото на протестите несполучилият шеф на ДАНС Делян Пеевски, чийто избор за въпросната позиция разбунтува България, отговори на въпросите на журналист от вестник “Дума”. Препубликуваме интервюто без съкращения:


Г-н Пеевски как приемате вие лично разразилите се протести след вашият избор за шеф на ДАНС, протести които несъмнено заплашват да прераснат в непредсказуема с последиците си политическа криза? Защо се стигна до тук според вас?

- Лично мен тези протести силно ме натъжават, за мен те са знак, че нашето общество е далеч назад от съвременното гражданско общество на стара Европа и искрено съчувствам на всички, които виждат в тези стихийни движения по софийските улици каквато и да е следа от проява на някакво “гражданско общество”.  Самият факт, че именно моят избор за шеф на ДАНС, моята готовност за саможертва в битката с престъпността предизвика подобни реакции е показателна за нивото на интелигентност на българите. И това е отговора на въпроса “Защо се стигна дотук?” – дотук се стигне защото българското общество още не е узряло да приеме моя избор.

- Не мислите ли, че хората се уплашиха от прекалено голямата власт, която щеше да се съсредоточи в ръцете ви? Вие имате пари, политическо влияние, медии, а пожелахте и силовите структури.

- Разбира се, слабите винаги се плашат от властта. Но аз съм силен и точно затова бях избран за този пост. Какво пречи това, че имам медии? Че това не е ли едно доказателство, че аз се боря за свободата на словото? Аз съм един от малкото хора в държавата, които могат да се похвалят, че имат свобода на словото. В моите медии аз мога да говоря това, което мисля, което чувствам, което ме вълнува, напълно свободно. Не мечтае ли всеки човек за това? Аз съм жив пример за човек който е постигнал свободата на словото. Нима трябва да оставяме свободата на словото само в ръцете на някакви жалки блогъри, на които дори не знаем откъде са им средствата за да си направят блог. А моите средства са ясни, те идват от майка ми, а не от  тъща ми за разлика от Цветанов. И това, че съм се преборил да имам свобода на словото е един от факторите който ме прави идеалният кандидат за поста шеф на ДАНС.

- Да се върнем на хората протестиращи срещу вас. Вие споменахте, че те не са узрели за да одобрят вашия избор за шеф на ДАНС, но в същото време медиите ги описват като интелигентни, млади, образовани българи излезли заедно с децата си, този образ не се връзва с вашите наблюдения?

- Не се връзва, защото е фалшив. Че аз утре мога да ви изкарам десет млади ромски фамилии с толкова много челяд, че ще запълнят не жълтите павета, ами половин София и какво от това? И кои са тези медии, които ги описват по този начин? Аз бих казал, че те се самоописват, а това в политиката се нарича конфликт на интереси. Ако имаш поне капчица морал, не може сам да даваш адекватна оценка за себе си. Да говорим сериозно, ако прочетете написаното в моите медии, ще видите, че това са предимно платени провокатори, докарани с автобуси от всички райони на София, с общински автобуси, а да не забравяме, че общината все още се държи от ГЕРБ. Ами тези които са дошли с метрото, тях къде ги забравяте, та това са по-голямата част от хората, а всички знаем кой построи това метро, кой откриваше всяка метростанция, нали така?

И ето, аз веднага ще ви дам един пример за човек който ме подкрепя, за да сравните неговия профил с този на протестиращите и сами да си направите изводите. Ами че аз съм подкрепен от Сергей Станишев, който е не само лидер на българските социалисти, но и на европейските, е за какво говорим. Значи зад мен стои човек с европейска визия, с европейско признание, с европейско влияние, с европейско значение, а срещу мен крещяща тълпа, повтаряща като Волен Сидеров една дума хиляда пъти за два часа. Кой отговаря на профила на истински европейски гражданин според вас?

- Все пак вие се отказахте от поста шеф на ДАНС под натиска на протеста. Това не е ли признание, че сте сбъркали някъде?

- Вижте какво, аз отстъпих от позицията шеф на ДАНС, но не съм се отказал. Ние действително направихме грешка и грешката не е в това, че бях избран за шеф на тази структура, грешката беше, че помислихме, че обществото е узряло за подобна стъпка. Оказа се, че сме избързали, затова ще изчакаме и когато обществото достигне своята европейска зрялост вие ще видите, че аз мога да стана дори премиер.

- Да разбираме ли, че вие не сте се отказали от политическа кариера?

- Разбира се, че не съм се отказал. Аз благоразумно отстъпих пред безумието на тълпата и като един Галилео Галилей ви казвам на вас “И все пак тя се върти.” Аз ще се върна в парламента и съм убеден, че след няколко месеца, най-късно в началото на следващата година вие ще видите как ще се развие моята политическа кариера. Аз бих могъл да стана дори и политик с европейско влияние.

- Наистина ли вярвате в това? Протестите продължават вече пети ден и не се наблюдават признаци на затихване. Не се ли притеснявате, че развилнялата се тълпа, опиянена от своите крясъци може да изпрати в небитието не само вас, но и правителството и цялото 42-ро Народно събрание?

- Вие явно не ме слушате внимателно. Тези крещящи хора пред Министерски съвет, не са способни да извършат подобно нещо, не са узрели достатъчно дори и за това да разрушат една система. А и дайте си реална оценка за броят на тези хора. Още в петък ние със Станишев, Орешарски и Лютфи Местан, наблюдавахме от прозорците на министерски съвет събиралото се множество и трябва да ви кажа, че отгоре гледката въобще не беше внушителна. Ние старателно преброихме протестиращите и стигнахме до цифрата 5000.

- Но самите протестиращи и медиите говорят за 15 дори 20 000!

- Кои медии, тези чиито журналисти напечени от слънцето и сломени от умората им се привиждат миражи? И кои протестиращи, тези на три бири? На тях може и да им се разтроява бройката, но ние сме със трезв разсъдък и смятам, че нашите наблюдения са далеч по-точни.

Но да продължа, ще ви кажа нещо понеже съм сигурен, че протестиращите няма да го прочетат, защото ако те четат нещо то е в техния измислен виртуален свят. Те самоубиват собствените си протести. Ние следим много внимателно случващото се и ето какво виждаме:

Една част от тях изживяваща се като “интелектуален елит”, отрече февруарските протести, като нарече участвалите в тях с какви ли не обидни думи, каквито дори и ние политиците не сме си позволявали, чухме за орки, мутри, необразовани и т.н. епитети. Този интелектуален протестиращ елит явно си точи зъбите да ни измести от политическата сцена и иска да изпъкне със своите знания, умения и положение в обществото, но грешката им е, че те се държат като политици преди да са станали такива. Защото, ако за нас политиците е позволено и дори необходимо да отричаме направеното от управлявалите преди нас и да се държим така все едно от нас започва изграждането на България, то за протестиращите подобно държание е меко казано малоумно. Защото когато ние отричаме направеното от нашите политически опоненти, това ни носи дивиденти, а когато те отричат постигнатото от предишните протести, техния смисъл и същност, и обиждат тези които са участвали в тях, те губят възможността за жизнено важна подкрепа, която може да удължи живота на настоящия протест.

Със своите думи те необмислено пресичат най-необходимото за живота на протеста, вливането на нови и нови хора. Те забравиха хората които се самозапалиха и с един словесен замах, отрекоха смисълът на тяхната саможертва. Те казват ние сме умни, образовани, квалифицирани, с работа, а вие сте бедни, прости и безработни, вие сте излишни дори и за нас. Грешка, но за нас тя е добре дошла. Без постоянен приток на хора този протест ще затихне в сивото ежедневие.

- И все пак, ако това което виждате не се случи и хората от предишните протести се влеят в редиците на настоящите, тогава колко време можете да издържите?

- Ще ви кажа нещо, издържим ли до 1-ви януари 2014г., след тази дати никой не може да ни бутне.

- Защо?

- Много просто, тогава падат всякакви ограничения за работа на българи в рамките на Евросъюза и очакваме огромна част от активното българско население да потърси препитание зад граница. Всички, които са физически здрави, които са затънали в дългове, които се стремят към достойно заплащане на труда си, към по-добро бъдеще за децата си, всички те, активната част от населението ще напусне пределите на България. Кой ще ни свали тогава? Пенсионерите ли или ромите? В България ще останем ние, една очакваща смъртта си част и една полудива орда. Защо трябва да се притесняваме?

- Но това не е ли страшно и за вас? Едно подобно обезлюдяване на България, която и в момента е заплашена от демографска катастрофа не обезсмисля ли вашето управление? Кого ще управлявате тогава?

- Ха-ха. Ах тази наивност, колко е смешна. Та нали ние тъкмо това целим. На нас не ни трябва население, населението иска грижи, помощи, законност, справедливост и т.н. Ние никога не сме искали да управляваме българските граждани, правим го само защото се налага. Нашата цел е да управляваме богатствата на държавата, а населението не е едно от тях. Ако го няма, няма да има кой да протестира срещу шистовия газ, срещу ГМО, срещу Бургас-Александруполис, срещу АЕЦ Белене и т.н. Ние ще разполагаме с цялата територия и ще можем да я използваме в услуга на тези, които плащат повече. България още от древността е била стратегическа геополитически територия и ние ще продаваме точно тази нейна същност, без да е необходимо да се съобразяваме с никого. Искаш да дупчиш за шистов газ – плащаш, искаш да развъждаш ГМО – ллащаш, искаш да прокарваш газопровод – плащаш, искаш военни бази – плащаш. И всичките пари ще се стичат само към нас. Затова нека българските граждани да емигрират, ние ще си оправим държавицата.

Източник:
http://neverojatno.wordpress.com
Бъзикилийкс – Истината такава, каквато можеше да бъде!?
~ Или частна теория на НЕвероятностите!




Гласувай:
12



1. apostapostoloff - Пеевски е един никому ненужен лайномет и
19.06.2013 10:20
дермояд.
цитирай
2. tili - Ами че аз съм подкрепен от Сергей Станишев, който е не само лидер на българските социалисти, но и на европейските, е за какво говорим.
19.06.2013 10:35
Хаха:))) Ще видим в събота накъде ще се килне европейската му ориентация. Преди малко прочетох някъде, че Ирена Кръстева издавала вестник Ню Юръп или нещо подобно. Октопод, кълбо от змии, горгони!
цитирай
3. minevv - НЕ
19.06.2013 10:41
всичко което казва е с обратен знак
цитирай
4. nicodima - Абе той, че не е проговорил, не е!
19.06.2013 10:56
Не му стиска, но браво на Чергар! : ))
цитирай
5. zabavnata - Стига сте ни занимавали с някакви го...синовци!
19.06.2013 18:20
Грешката е вярна. Какъв господин е този точно? На 21 с Росенчо на Галя Дичева - царисти. Сега ДПС. Утре къде? Като за 33 годишен добре се справя. От банички до ... МИЛИАРДИТЕ. Ужасна грешка на Станишев и неговата Моника. На хората им писна от олигарси, мамини свинчета и прочие кочинки в държавата. ИЛИ НИЕ, ИЛИ ТЕ ! България е една, но явно е дошло времето да си я върнем от ОЛИГАРХИЯТА, която ни я ОТКРАДНА под сурдинка.
цитирай
6. kordon - от kordon до strannica
19.06.2013 19:14
Горният текст е неистински!
Аз съм против Пеевски, БСП, ДПС и Атака, но за мен по-важна е истината. А истината е, че в. Дума не е взимал интервю от Д. Пеевски и по-долу е опровержението, публикувано на първа страница на изданието. Моля, проверявайте си информацията, ако държите на истината и коректността, защото можете да подведете много хора, както е станало в случая.

Дума

19. Юни 2013, брой 139

Из социалните мрежи и сайтове тези дни се върти несъществущо интервю с Делян Пеевски за което се твърди, че е дадено пред вестник ДУМА. Искаме да посочим, че интервюто е измислица и е пуснато от сайта neverojatno.wordpress.com. ДУМА не е взимала интервю с Делян Пеевски и няма нищо общо с този текст. Правим това уточнение във връзка с многото запитвания за него.

цитирай
7. strannica - от strannica до kordon
21.06.2013 09:03
Хората са се наговорили никога да не престанат да ме удивляват!

Информацията и източникът са проверени старателно и многократно :)
В блог.бг няма по-голям шрифт /и може би са необходими светещи букви/, с който да маркирам източника, старателно отбелязан в края на този пост:

http://neverojatno.wordpress.com
Бъзикилийкс – Истината такава, каквато можеше да бъде!?
~ Или частна теория на НЕвероятностите!

Ако "подведените много хора" си направят невероятния труд да отидат с един клик на мишката на въпросния сайт - какво могат да видят очите им /а може и да не го видят, макар че в текста има и червени букви/:

"Всичко написано на тази страница е художествена измислица и не отговаря на действителността.
Съвпадението с реални събития, свързани с действително съществуващи субекти и обекти, носещи същите имена както героите в изложените писмени текстове е случайно и неволно. Всеки читател и посетител на тази страница приема безусловно гореизложеното.
Читателите са единствените, които носят отговорност, за това как приемат информацията от художествените измислици. Никой няма право да я разпространява (информацията), тълкува и внушава като истинна. Всеки, който отказва да приеме написаните правила трябва да напусне този блог незабавно.
Авторите на блога НЕ носят съдебна, финансова, наказателна или каквато и да е друга отговорност за морални или финасови, или каквито и да е било щети нанесени от или косвено произтичащи от публикуваната информация. Творческите измислици са защитени от конституционно гарантираната свобода на словото, както и от авторското право и всички сродни нему права. Използването на материали от този блог става само с разрешение на авторите му или ако сложите линк към нашата страница.
Собствениците на блога ще отстраняват текстове от сайта си само при условие, че нарушават авторските права на други лица. Всеки, който посещава тази страница, автоматично се съгласява и приема задължителните правила на авторите на същата, изложени в горния текст."
цитирай
8. kordon - от kordon до strannica
21.06.2013 14:29
Според мен е Ваше задължение да упоменете изрично, че става въпрос за "художествена измислица", защото начинът, по който е поднесен тук този текст, оставя съмнение за недобросъвестност. Внушението, което създавате с горната информация, представена в тази форма, е че тя е истинна (Никой няма право да я разпространява (информацията), тълкува и внушава като истинна) Поне такова е моето мнение. Вие можете да разпространявате данни по какъвто си искате начин, но за нас остава оценката за Вашето поведение.
цитирай
9. nikikm - Абе,Страннице,
21.06.2013 21:40
Върви на моя блог да видиш какви съм ги направил с твоите бъзици!Почнах чел не дочел и без туй под пара.. и накрая...Бъзик! Няма много да четеш,началото и края,ама чак когато стигнах до края видях че е Бъзикилийкс,гаднярите,да са живи и здрави!Направиха ми беля,ама аз я оставих,да ядосам и мойте читатели!Ха-ха! Ама ти си виновна!
цитирай
10. strannica - от strannica до kordon
24.06.2013 13:55
Не се опитвайте да ми вменявате каквато и да било вина или задължения, няма как да стане :)
За мен остава оценката доколко и как човек може да борави с информацията, която ни залива отвсякъде всеки ден. Ако на мен някоя информация ми се вижда странна, лъжовна и т.н. винаги проверявам източника. Ако човек го мързи, когато нещо му се вижда ненаред, или просто не се досеща да провери източника - не виждам по какъв начин аз мога да съм виновна за собствените му стереотипи на мислене и поведение. За варианта да възприемаш буквално и като чиста монета всичко, което се изпречва пред очите ти, още повече в интернет, даже не мисля да отварям дума.
Щях да съм представила информацията като истинна, ако не бях посочила източника. Най-смешното е, че на сайта на самия Чергар, където веднага като го отвориш, се вижда текста, който цитирах изцяло, има толкова възмутени коментари под текстовете му... Самият той под един от тях беше коментирал: "Като чета коментарите, и преставам да се чудя защо сме на това дередже".
цитирай
11. strannica - nikikm,
24.06.2013 14:03
Чел не дочел и под пара, а? Бъзик накрая, ами как... :) Е, не са те критикували де, спокойно! :)
цитирай
12. kordon - от kordon до strannica
24.06.2013 21:29
Много съжалявам за Вас, че отказвате да видите и признаете грешката си. Но това си е Ваш проблем. А обясненията Ви са досущ като на новите ни управляващи, които видяха проблем не в грешните си решения, а в... реакцията на хората, която те, политиците, не били предвидили. И Вие по същия начин не се вглеждате в собствените си грешки, а търсите вина у другите. Но нейсе, никой не е съвършен...
цитирай
13. strannica - Наистина :)
25.06.2013 20:14
kordon написа:
Но нейсе, никой не е съвършен...


Коментари под същата статия в самия сайт "Бъзикилийкс":

proglednala said:
Ако го бях прочела само тук- нямаше да се вържа, но това интервю са го качили на 1kam1.eu и там пише, че е препубликация от в. Дума и аз /с целия си акъл/ го постнах във ФБ. За около 1-2 часа ми лъсна и моята простотия в нета.

Геря said:
Ох, ако почна да гледам къде какво чета, може и да не се излагам хахах:
“Бъзикилийкс – Истината такава, каквато можеше да бъде!?”

mitfree said:
Абе, ЧеРгАр, слагай малко по на видно място, че статиите са художествени провокации. Яка е, ама като гледам колко хора я вземат за реално интервю, мноо тъпо ми става.
Анонимен said:
Ами да си отварят очите :) :)

Анонимен said:
Абе вие хора малоумни ли сте? Ей така ходите на протестите без ясна идея защо сте там и после се чудим защо не успяваме да постигнем нещо положително. Ей така и гласувате. Научете се да четете преди да правите подобни коментари. Най-горе с големи букви пише: “Бъзикилийкс – Истината такава, каквато можеше да бъде!? ~ Или частна теория на НЕвероятностите!” Това е сайт с изцяло измислено съдържание с цел осмиване или просто развеселяване.

Анонимен said:
Статията с публикуваното интервю не е автентична – може да видите вдясно на страницата, на която е поместена, условията за ползване. Така че – аз не приемам интервюто за действително. Има обаче нещо много успешно в това интервю, въпреки, че е художествена измислица – авторът дотолкова проникновено е вникнал в манталитета и начина на мислене на въпросния публичен герой, че читателят го възприема като пълна реалност. Дори и без присъщите за саркатстичния жанр изразни средства усещането, когато четеш статията, е за реалност. Но в края на краищата няма толкова значение дали интервюто се е случило действително, или е измислено – то отразява една умствена и морална действителност, в която читателят въобще не се съмнява........
цитирай
14. kordon - от kordon до strannica
25.06.2013 22:07
Много хубаво, че сте публикували тези коментари. Тези хора носят отговорност за това, че не са прочели изричното обръщение на Бъзикилийкс към читателите. А къде е Вашето обръщение и предупреждение към тях? Само не се оправдавайте с публикувания линк. Това не е достатъчно и Вие го знаете много добре. Ако Вие бяхте предупредили читателите си, че информацията е художествена измислица, отговорността щеше да бъде тяхна. Но в случая Вината е изцяло Ваша.
цитирай
15. strannica - ...
25.06.2013 22:24
kordon написа:
Само не се оправдавайте с публикувания линк. Това не е достатъчно и Вие го знаете много добре. Ако Вие бяхте предупредили читателите си, че информацията е художествена измислица, отговорността щеше да бъде тяхна.


Искате с моето превъзпитаване /как не се уморихте да размахвате пръст и да вменявате вина :)))/ да започнете една нова традиция в цитирането в интернет - заедно с линка /посочване на източник/ непременно да се дават пояснения ама що за сайт е този, ама какво точно представлява този текст, ама какво точно е искал да каже авторът...
Знам много добре, че такова нещо в световната /не само в българската/ мрежа няма. Апропо, ОСВЕН недостатъчния за Вас ЛИНК, е посочено названието на сайта: "Бъзикилийкс – Истината такава, каквато можеше да бъде!? ~ Или частна теория на НЕвероятностите!" Това предполагам също нищо не говори на човек, който като гледа - не вижда.
От друга страна - и какво като сложа евентуален пояснителен текст? И какво, като Чергар е сложил ОГРОМНИ БУКВИ най-отгоре на страницата си? И какво, като е написал голям пояснителен текст? От коментарите под постовете му е видно, че има почти постоянен процент хора, които НЕ ВИЖДАТ ОГРОМНИТЕ БУКВИ И ПОЯСНЕНИЯТА и се нахвърлят да го нападат как така можел да подвежда и дезинформира хората... Тези хора, чиито коментари публикувах в предишния ми коментар, поне са честни и си признават недовиждането и неразбирането, а не се опитват да търсят непременния външен виновник за същото това недовиждане и неразбиране.
цитирай
16. strannica - ...
25.06.2013 22:54
nicodima написа:
Абе той, че не е проговорил, не е! Не му стиска, но браво на Чергар! : ))


kordon, това е коментар 4 под този пост. Слава Богу, има И такива читатели :)
цитирай
17. kordon - от kordon до strannica
26.06.2013 09:03
Като гледам с какъв инат отричате очевидната си грешка, разбирам защо политиците толкова упорито отказват да признаят своите. Още повече, че за тях залогът е неимоверно по-голям, докато на Вас няма да Ви струва нищо. Освен нараненото самолюбие, може би...
Предвид неотстъпчивостта Ви пред разобличаващите Ви факти, смятам по-нататъшния ни спор за безпредметен. Ще постъпя според препоръката на Дейл Карнеги, който казва, че "Единственият начин на света да победиш в един спор е като излезеш от него".
Е, аз напускам този диспут с надеждата, че той Ви е провокирал да бъдете по-внимателна когато отразявате каквито и да е събития и да публикувате каквато и да е информация. Защото всеки от нас носи морална отговорност пред себе си и пред обществото.
Дерзайте!
Виктор Кордон
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: strannica
Категория: Други
Прочетен: 1499692
Постинги: 440
Коментари: 1501
Гласове: 8985