Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.01.2012 13:58 - Живият Висоцки
Автор: strannica Категория: Други   
Прочетен: 4490 Коментари: 5 Гласове:
13

Последна промяна: 25.01.2012 14:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 На рождения му ден - за живия! а не за отишлия си от този свят Висоцки.
И днес е по-жив от мнозина, които криво-ляво си носят душата в тялото.

image 

Два филма:

"Живой Высоцкий"
и
"Высоцкий. Спасибо, что живой" - целият филм.








Гласувай:
13



1. yuliya2006 - Владимир Висоцки Пред ог...
25.01.2012 19:37
Владимир Висоцки


Пред огледалото смехът ми див
ехти, накриво то ме отразява:
със кука нос, ухилен до уши,
във венециански карнавал играя!

Но свива се кръгът около мен
и хващат ме, увличат ме в играта.
Така, така... Едва усещам, че
лицето ми за тях е вече маска.

Фишеци и конфети... Чувствам как
мен с укор гледат ме от всяка маска.
Подвикват ми, че пак не съм във такт,
настъпвам си партньора по краката.

Какво да сторя - бягство презглава?
Да влязя ли със тях във веселбата?...
Дано под маските на зверове
все пак с черти човешки са лицата.

С перуки, с маски - всички до един,
кой приказен, а кой - литературен...
Съседът ми отляво - Арлекин,
друг е палач, а трети - просто глупав.

Един се постарал да стане бял,
друг скрива си лицето от известност,
а някой е безсилен, цял скован,
от маска да си различи лицето.

Аз с кикот встъпвам в този хоровод,
но пак със тях се чувствам неспокоен:
ако на някой на палач глава
му се хареса и забрави кой е?

Завинаги печален Арлекин,
ако остане, влюбен в своя образ?
Глупакът пък, глупашкия си вид
на своето лице, ако забрави?

Вървя след маските, но вече знам,
че не желая те да се разкриват:
какво, ако паднат маските, а там -
полулицата или те самите?...

Кое добро е как да разбера,
лицата честни как ли да открия?
...Като научихме с маски игра,
в камък лицето си да не разбием...

Но тайната на маските разбрах.
Уверен съм в перфектния анализ:
на равнодушието маската при тях
защита е от плюнки и шамари.




© Елена Желева. Превод от руски. 09.09.2009 г.


За тези, които помнят 25-ти януари
цитирай
2. анонимен - Много любим
25.01.2012 21:17
бард!
цитирай
3. strannica - ...
26.01.2012 00:00
angpiskova написа:
Много любим бард!


Който е възприемал себе си най-вече като артист, след това като поет и почти никак - като певец)) във всеки случай не е обичал да го наричат така.
цитирай
4. syrmaepon - любимата ми песен
26.01.2012 08:01
http://www.youtube.com/watch?v=ztYN5UuNKt4&feature=fvwrel
цитирай
5. strannica - !!!!!
27.01.2012 23:05
syrmaepon написа:
любимата ми песен
http://www.youtube.com/watch?v=ztYN5UuNKt4&feature=fvwrel


цитирай
Търсене

За този блог
Автор: strannica
Категория: Други
Прочетен: 1504523
Постинги: 440
Коментари: 1501
Гласове: 8985