Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2009 14:41 - "...Нали не ви приличаме на шарани точно?"
Автор: strannica Категория: Новини   
Прочетен: 4990 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 29.09.2009 14:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Какви са целите на партия „Мюсюлман-демократичен съюз”?

29 септември 2009 | 10:38 | Нова телевизия, „Здравей, България!”
 
image
Али Юзеиров, председател на партия „Мюсюлман-демократичен съюз”


Водеща: „Здравей, България!” продължава с темата, свързана и с това, което ви карахме да коментирате, и в прегледа на печата. Какви са целите на Мюсюлман-демократичния съюз? Това е партията, учредена в поповското село Славяново, която бързо предизвика лавина от коментари. Според създателите си новата организация не е етническа, а на всички български граждани. Али Юзеиров, доста остро реагираха зрителите ни тази сутрин и общо взето, върви мнението, което звучи логично, че това е определена поръчка. На кого?

Али Юзеиров:
Първо добро утро на вас и на вашите зрители. Ако може да ми позволите само един малък акцент. От две години отвори врати т.нар. Клуб за приятелство и братство в нашето село и ние с много труд и с печелене на доверие успяхме да накараме нашите съграждани, тези, които се чувстват социално слаби, да влизат там, да получават по една топла храна дневно, чай, такива топли напитки и да играят на компютри децата и да гледат телевизия.

Водеща:
Ако това е била идеята, нямаше нужда да го правите като партия.

Али Юзеиров:
Момент, само да довърша. Сега ние твърдим, че има някакъв страх. Хората казват, че ние едва ли не ескалираме напрежение. Искам да кажа, че от два дена в този клуб не е влязъл никой. Този клуб консумираше между 10 и 13 хляба на ден.

Водещ:
Може ли малко по-ясно. Какъв е този клуб, защо се е създал? Нещо не разбрах.

Али Юзеиров:
Този клуб, така и не ми дадоха възможност в предишната телевизия, в която участвах, да обясня, това е една идея, която моят брат е видял в една изостанала държава, Сиера Леоне. За тази толерантност, едно село от колиби, в което минава една козя пътека между колибите, той е видял нещо, което можем само да се поучим от него. Той е видял как християнският пастор, удряйки две железа, в една сламена колиба, е събрал своите миряни, след него е дошъл имамът на селото, произнесъл е молитва изъм и са дошли мюсюлманите, в същата колиба. И тогава е възникнала идеята да направим един клуб. Аз няма да скрия...

Водещ:
Да направите клуб? Какъв е този клуб?

Али Юзеиров:
За братство и приятелство.

Водеща:
И там давате и храна.

Али Юзеиров:
Да, там даваме и храна, всичко е безплатно.

Водеща:
Е, добре, защо ви е партия тогава, като ще правите клуб? Вие социално подпомагане правите някакво.

Али Юзеиров:
Значи, организирахме...

Водеща:
Обаче ако го използвате, за да зарибявате хората там, това е отделен въпрос.

Али Юзеиров:
По никакъв начин. Аз си ходя два пъти в годината.

Водещ:
А с какво се занимавате вие?

Али Юзеиров:
Аз се занимавам, имам бизнес.

Водещ:
Какъв бизнес?

Али Юзеиров:
В София, занимавам се с климатична техника и хладилни инсталации, бизнесът ми върви добре. Благодарение на Всевишния всичко върви добре, до ден-днешен. Имам 24-25 работници, осигурени са, заплатите им не закъсняват.

Водеща:
И пак се връщаме на това защо партия тогава?

Али Юзеиров:
И за партията ще стигнем. И този клуб ние се надявахме да направим нещо, някаква добрина, самофинансирахме я с наши средства.

Водещ:
Хайде да почнем от начало. Вие сте бизнесмен в София, занимавате се с климатична техника. И решавате в един момент с брат си да направите клуб във вашето село?

Али Юзеиров:
Точно така.

Водещ:
Кой посещава този клуб?

Али Юзеиров:
Нашите съселяни.

Водещ:
Които са?

Али Юзеиров:
Всеки, който има нужда. Било то за раздумка,...

Водещ:
Българи, мюсюлмани...

Али Юзеиров:
...роми, всякакви. Даже аз ви предоставих един запис как преди десетина месеца на един празник мюсюлмански Коч байрам, как кметът на селото е много щастлив, много е доволен, че има такъв клуб, че ни има и нас в селото.

Водеща:
Ама вижте, вие сте в това студио не защото сте направили клуб, в който раздавате хляб и супа.

Али Юзеиров:
Значи, оттам тръгва предисторията.

Водеща:
А сте тук, защото сте направили една партия, която се казва Мюсюлманско-демократична партия.

Али Юзеиров:
Точно така.

Водеща:
Така че тая линия с добродетелността на клуба не ни засяга. Вие сте тук заради тази партия, чия поръчка е тя, защо направихте това нещо?

Али Юзеиров:
Това е лично наше решение с брат ми. Щях да стигна лека-полека и до партията. Значи, този клуб, да говорим за предисторията, клубът ни е купен в ...

Водеща:
Ама, извинявайте, клубът въобще не ме касае, тук сте заради партията.

Али Юзеиров:
Спираха ни тока, спираха ни водата, никой, никой не защитава една добра, аз продължавам да си мисля, че се опитвахме да направим нещо добро.

Водеща:
Чудесно. Дайте сега за тая партия.

Али Юзеиров:
Партията се сформира спонтанно.

Водеща:
Колко спонтанно?

Али Юзеиров:
Много спонтанно. Буквално за месец.

Водеща:
Добре де, кажете, защо. Защо решихте да правите партия?

Али Юзеиров:
Нашата общност, мюсюлманите в България, било то роми, било то помаци или турци, преди всичко са български граждани, преди всичко са български граждани. И в тази общност витае някакъв страх. Ние не можем да изразим свободно нито традицията си, нито идентичността си.

Водеща:
Кой ви пречи?

Водещ:
Абе, г-н Юзеиров, вие така, като седите срещу нас и ни говорите тези неща, за какви ни вземате? Кой ви пречи и кога ви е пречил да изразите своята идентичност, да изразите своята религия, кой, може ли да посочите един пример? Като изключим това, което се е случило преди 1989 г., на което вие непрекъснато се позовавате, което на никой не му е ясно защо в момента служи като някакъв аргумент. Може ли да кажете след 1989 г. кой е забранил на мюсюлманите в България да следват своите традиции, да изразяват своята идентичност. България е страна, държава, в която има новини на друг език, г-н Юзеиров.

Али Юзеиров:
Така е, да.

Водещ:
Разбирате ли, на друг език. България е държава, в която ако отидете в определени населени места, ще ви говорят на турски, а не на български. Вие току-що казахте, че мюсюлманите са български граждани, но тези български граждани на определени места говорят на турски, не на български. Има хора дори от мюсюлманската общност, които не разбират и не знаят български, не могат да говорят български

Водеща:
Така че кой ви пречи?

Водещ:
Кой ви пречи на вас да си?

Али Юзеиров:
Значи, в тези райони, за които споменахте, най-вероятно там общността е преодоляла своя страх.

Водещ:
Какъв страх, не разбирам за какъв страх ми говорите на мен?

Али Юзеиров:
Ами ето за този страх говоря, че от два дена никой не влиза в този клуб. Ето това е страхът.

Водеща:
Ама защо правите Мюсюлманска демократична партия, вече минаха десетина минути, вие все още не сте обяснил.

Водещ:
Абе защо не отидат мюсюлманите в Германия да направят партия на мюсюлманите? Защо не отидат във Франция да направят мюсюлманска партия? Защо точно в България?

Али Юзеиров:
Ние не сме казали, че сме мюсюлманска партия.

Водещ:
Как? Какво пише в заглавието на вашата партия? Как се казва вашата политическа организация?

Али Юзеиров:
Мюсюлман-демократичен съюз.

Водещ:
Мюсюлман-демократичен съюз какво е?

Али Юзеиров:
Значи, ние...

Водещ:
Мюсюлман не е мюсюлманска, така ли?

Али Юзеиров:
Исках друго да кажа. Ние сме заимствали нашия устав от много християн-демократични съюзи. В България има регистрирана Християн-демократична коалиция. Защо да няма Мюсюлман-демократичен съюз? Като много от точките в устава ние сме ги заимствали от тях. Буквално.

Водеща:
Въпросът е защо да има?

Али Юзеиров:
Защо да няма? Нали сме демократично общество? Защо да няма човек право на избор?

Водеща:
Какво точно, защото наистина по начина, по който се казва Мюсюлман-демократичен съюз очевидно целите трябва да бъдат свързани с някакви демократични права на мюсюлманите. Какво точно искате да правите, което не се случва в момента с мюсюлманите?

Али Юзеиров:
Искаме свободно да изразяваме идентичността си.

Водещ:
Може ли да ми назовете един пример, г-н Юзеиров, за доказателство за това, че някой ви пречи и вие не може да изразявате свободно своите религия, обичаи.

Али Юзеиров:
Да не говорим за религия, да не говорим за религия.

Водещ:
Добре, де, за какво искате да говорим? Преди две секунди казахте ние искаме свободно да можем да изразяваме какво?

Али Юзеиров:
Идентичността си.

Водещ:
Добре. Назовете ми един пример, в който става ясно, че някой е попречил на мюсюлманската общност в България свободно да изразява своята идентичност?

Али Юзеиров:
Да започнем с това. В България има мюсюлмани. Това е факт.

Водещ:
Г-н Юзеиров, може ли да ми отговорите на конкретния въпрос?

Али Юзеиров:
Секунда. Ще ви отговоря и на конкретния въпрос.

Водещ:
Пример, ако обичате, ми дайте.

Али Юзеиров:
Колко генерали има мюсюлмани в България.

Водеща:
Генерали?

Водещ:
Това, че някой от вашата общност не е станал генерал, не е проблем на това, че някой...

Али Юзеиров:
Колко прокурори има в България?

Водещ:
Слушате ли какво ви казвам?

Али Юзеиров:
Слушам ви.

Водещ:
Значи, не е проблем това, че някой ви пречи станете генерали, а просто ваш чов не се е развил до такава степен, че да стане генерал.

Али Юзеиров:
Защо не се е развил?

Водещ:
Ами не знам, вие ми отговорете на въпроса.

Водеща:
Обаче мюсюлмани имаше в бившето управление на страната, българи мюсюлмани бяха в управлението на страната в продължение на дълги години. Какво точно е пречело на развитието?

Али Юзеиров:
Нихат Кабил какъв е според вас?

Водещ:
Министър.

Али Юзеиров:
Един или два поста...

Водещ:
Ама какво един или два поста? Движението за права и свободи управлява в продължение на години в тази страна, за какво говорим?

Водеща:
Извинявайте, а защо дадохте примера с генералите? Искате като генералитета в Турция ли, какво?

Али Юзеиров:
Не, не, имах друго в предвид, че ние нямаме представители в тези общности или в тези структури, защото ние не сме имали възможност да подготвим такива.

Водеща:
Но имате цяла политическа партия.

Али Юзеиров:
Ние не сме имали възможност да подготвим такива, но сега вече имаме успели момчета, които учат в чужбина и имаме кадри и ще имаме кадри.

Водеща:
ДПС си поддържаше младите хора доста. Изпращаше ги на специализации, изобщо не мога да разбера.

Али Юзеиров:
Искаме тези наши кадри да получат реализация. След като ние представляваме 15 %...

Водещ:
Вие ще (...) от ДПС или ще бъдете в, как да го кажем, съдружие, коалиция с тях?

Али Юзеиров:
Знаете ли, в едно демократично общество...

Водещ:
Вие познавате ли Ахмед Доган?

Али Юзеиров:
Да, познавам го.

Водещ:
Лично?

Али Юзеиров:
Лично.

Водещ:
Приятели ли сте?

Али Юзеиров:
Приятели е силна дума, познати сме.

Водещ:
Значи, примерно Ахмед Доган ви е възложил на вас да създадете...

Али Юзеиров:
Не, не ми е възлагал нищо.

Водещ:
Не ви е възлагал?

Али Юзеиров:
Не ми е възлагал. Абсолютно не ми е възлагал.

Водещ:
Не ви е давал пари?

Али Юзеиров:
По никакъв път.

Водеща:
А това, че правите тази партия, означава, че не сте доволни от ДПС, така ли?

Али Юзеиров:
Да допуснем, че точно това исках да кажа...

Водещ:
Скарани ли сте с Ахмед Доган?
Али Юзеиров: Не, не, не, по никакъв повод не говорим за конфронтация.

Водещ:
Но просто сте недоволни.

Али Юзеиров:
Мюсюлманите или българското общество е демократично и има право на избор. Всеки да избира платформата на...

Водещ:
Вие предлагате алтернатива на Ахмед Доган.

Али Юзеиров:
Ние предлагаме избор.

Водещ:
Предлагате алтернатива на Ахмед Доган.

Водеща:
Различен избор от този, който е.

Али Юзеиров:
Точно така.

Водеща:
Какъв, къде са ви разликите?

Водещ:
Между ДПС и Мюсюлман-демократичния съюз?

Али Юзеиров:
Времето ще покаже къде са ни разликите.

Водеща:
Чакайте сега...

Водещ:
Вие излизате на сцената и казвате ние сме алтернатива на ДПС. Така ли е?

Али Юзеиров:
Ние не казваме, че сме алтернатива, ние казваме, че ме избор.

Водеща:
Добре, различен избор. То е същото. Но кое ви е различното от ДПС?

Али Юзеиров:
Ние сме приели морално-етичните норми. Всяка една партия в уставите си е заложила морално-етичните норми дали на християнство, дали е написало християнство, или не е написало...

Водещ:
Искате да кажете, че при ДПС няма морално-етични норми?

Али Юзеиров:
Ами нека да оставим това самите зрители да преценят има или няма.

Водещ:
Е, кажете, вашето мнение ви питам.

Али Юзеиров:
Според мен може да има хора с морално-етично достойнство там, но може и да има и такива, които нямат, но твърдят, че са мюсюлмани.

Водеща:
Не стана ясно. Има или няма?

Водещ:
Има или няма...

Али Юзеиров:
За кое?

Водещ:
...морал в ДПС.

Али Юзеиров:
Има хора, които имат морал, има хора, които не го спазват.

Водещ:
Преобладаващото мнозинство на хората в ДПС морално ли е, или не е морално?

Али Юзеиров:
Трябва да ги питате тях.

Водещ:
Аз питам за вашата оценка. Все едно седим и гледаме и аз ви питам това гора ли е, или просто няколко дръвчета.

Али Юзеиров:
За мен е гора.

Водещ:
Какво е гора? Какво е ДПС?

Али Юзеиров:
Ами същото, което повторих. Щом сме се появили ние като алтернатива, значи нямаме сто процента подкрепа на това, което демонстрират.

Водеща:
Ама то не се вижда каква е алтернативата в момента.

Водещ:
Какво, какво нямате сто процента?

Али Юзеиров:
Щом сме се появили като алтернатива, значи има хора, които не намират симпатии в ДПС. И подкрепа.

Водещ:
Т.е. ДПС е неморална.

Али Юзеиров:
Не, не говоря дали са морални или неморални.

Водещ:
А какви са, вие защо се появявате, каква алтернатива сте, на какво?

Али Юзеиров:
Значи, пак с риск да се повторя ние тепърва ще покажем каква е нашата алтернатива.

Водещ:
Каква е, вие в момента се появявате на сцената и отговорете каква алтернатива сте вие?

Али Юзеиров:
Да покажем идентичността на нашите симпатизанти.

Водещ:
Е ДПС не я ли показва?

Али Юзеиров:
Да допуснем, че не я показва.

Водеща:
Не я показва. Различни са какво сте от ДПС. Казвате морала, там има някои хора, които не са морални. Какво друго?

Али Юзеиров:
Ние искаме, аз съм се подготвил, но да не четем. Много развити държави и цивилизации са решили този проблем с, както много пъти се цитира, този член 11. Променили са го, много държави са го променили, и то скоро. Една Швейцария е направила промяна в конституцията си в тази насока.

Водеща:
Искате да променяте Българската конституция.

Али Юзеиров:
Защо трябва да забраняват нещо, което всички знаят, че в България го има? В държавата го има, то съществува.

Водещ:
Какво да се забранява, г-н Юзеиров?

Али Юзеиров:
В България в Конституцията е записано, че е еднонационална. А казваме, че има роми, има помаци, има турци. Защо?

Водеща:
Как искате да бъде променена Конституцията?

Али Юзеиров:
За мен дори да не се промени Конституцията, една такава свобода на записване.

Водеща:
Какъв текст ще ви е удобен?

Али Юзеиров:
Знаете ли, в член 6 на Конституцията...

Водещ:
В смисъл какво значи свобода на записване, да пише в паспорта, в личните данни да пише помак? Така ли?

Али Юзеиров:
Не, не, не говорим за личните данни.

Водеща:
В самата Конституция искате да има текст, който да гласи какво?

Али Юзеиров:
Няма да мога да изразя правилно (...) си, мога ли да го цитирам как са постъпили хората?

Водещ:
Цитирайте.

Водеща:
Не сте ли го писали вие?

Али Юзеиров:
Не.

Водеща:
Кой ви го е написал.

Али Юзеиров:
Не, не, аз съм го извадил от...

Водеща:
От?

Али Юзеиров:
От Конституцията на Швейцария. Те са променили един член 15 през 1999 г., в който гарантират свободата на съвестта и вероизповеданието. И в този член е записано. „Всеки човек има право свободно да избира своята религия, да формира своите философски разбирания и да ги упражнява индивидуално или в група.” Защо в България да не можем ние да...

Водеща:
Ама кой ви пречи, извинявайте? Не мога да разбера.

Водещ:
Ето аз ви помолих да дадете поне един пример. Дайте един пример, човек, който е пострадал, мюсюлманин, който е пострадал от това, че е изразил своята идентичност.

Али Юзеиров:
Няма да мога да ги изброя.

Водещ:
Няма да може да изброите? Не, вие просто не можете да кажете нито един. Аз ви обясних, че в България има градове, в които се говори турски, разбирате ли? Не да ми давате пример за това, че някой не е могъл да изрази своята идентичност. Аз ви давам пример.

Али Юзеиров:
Ще ви дам пример.

Водещ:
Казвам ви, в Шумен влизате в магазина и ви говорят на турски.

Али Юзеиров:
Вие ходили ли сте в Шумен?

Водещ:
Да.

Али Юзеиров:
Вас на какъв език ви посрещнаха в магазина?

Водещ:
Значи, мен лично, понеже ме познават по физиономия, не могат да ме посрещнат на друг език освен български, но човек, когото не познават по физиономия и е влязъл в магазина, му говорят на турски. И пак ви питам, дайте, ако обичате един пример, в който става ясно, че не може да изразявате...

Али Юзеиров:
Много студенти от помашко, от помашкия етнос са студенти в София. Преди години, преди две-три години те са дошли със своите имена. Така наречените мюсюлмански имена. След една година са се преименували. Това може да се провери, че е така.

Водеща:
Защо са се преименували?

Водещ:
Кой ги е накарал да се преименуват?

Али Юзеиров:
Ами отношението най-вероятно.

Водеща:
Играете си с нещо, което не ви е...

Али Юзеиров:
Аз специално не си играя с нищо, повярвайте ми. Не съм аз човекът, който си играе с каквото и да било.

Водещ:
Нали разбирате колко неадекватно звучи това? В държава, в която имаме новини на турски език, някой да ми каже, че някой си е променил името от турско на българско, защото отношението към него било лошо? Г-н Юзеиров, нали не ви приличаме на шарани точно?

Али Юзеиров:
Нали и аз не ви приличам на...

Водещ:
Не, не, вие седите пред нас и говорите някакви неща, които не съществуват. По принцип в тази държава от 20 години насам се създава някаква действителност, която всъщност реално я няма. Но чак пък толкоз, малко е в повече.

Али Юзеиров:
Аз няма да се съглася с вас.

Водещ:
Разбира се.

Али Юзеиров:
Има една поговорка, ситият на гладния никого не вярва. Споменаха в една ваша конкурентна телевизия...

Водещ:
По принцип тая поговорка може да я говорите...

Али Юзеиров:
Точно така.

Водещ:
...на други хора, а не на нас.

Али Юзеиров:
Един ваш колега журналист казва раздали им по 2 кг брашно, голяма работа. Но два килограма брашно за човек, който има нужда, са много.

Водещ:
Добре, как си обяснявате, ситият на гладния не вярва, прекрасна поговорка, как си обяснявате, че примерно помаците или мюсюлманите във вашето село са гладни, а пък Движението за права и свободи управлява от толкова време? Защо е така?

Али Юзеиров:
Вижте сега, това, че те управляват, не значи, че всички хора, както се казва за кацата с медиите...

Водещ:
А по принцип Движението за права и свободи управлява, а в същото време мюсюлманите гладни. Как си го обяснявате?

Али Юзеиров:
Ами с факта, че десетилетия наред управляваше партия, която не е да речем ДПС и в България българи има също гладни.

Водещ:
През последните четири години, г-н Юзеиров, оставям всичко друго настрана, но през последните четири години Движението за права и свободи участваше в коалиционното управление на България. Как си обяснявате участието на ДПС в управлението на България и гладът на мюсюлманите, за който вие ни говорите.

Али Юзеиров:
Ами аз мисля, че много неща са направени в тази посока, но за четири години колко може да се постигне?

Водеща:
Значи в крайна сметка ви харесва ДПС?

Али Юзеиров:
Ние не казваме, че не са направили нищо за мюсюлманите, но може и още, втора алтернатива, трета, защо не?

Водещ:
Значи, вие сте алтернатива на ДПС?

Али Юзеиров:
Да допуснем, че сме избор.

Водещ:
Алтернатива ли сте на ДПС? Не ви харесва думата „алтернатива”?

Али Юзеиров:
Да, не ми харесва думата „алтернатива”.

Водещ:
Искате да бъдете другият избор за мюсюлманите в България?

Али Юзеиров:
Да, точно така.

Водещ:
Може ли да го кажете?

Али Юзеиров:
Да, ние искаме да бъдем другият избор свободен на мюсюлманите в България.

Водещ:
Благодаря ви.


http://www.focus-news.net/?id=f13031


Тагове:   шарани,


Гласувай:
0



1. strannica - Али Юзеиров: ....И в тази общност витае някакъв страх.
29.09.2009 15:09
"Наследството от осемгодишното присъствие на ДПС в държавната власт е белязало тежко цялата област. В този край властват в пълен синхрон бедност от една страна и страх, който е покорил родопчани. Селата са тотално изостанали, липсва инфраструктура и перспектива за развитието им. В същото време в районите хората знаят, че са финансирани от бюджета и по различни програми и проекти за огромни суми, но реално изпълненото им е почти незабележимо и не са усетили ползата. Това навява, че голяма част от парите са отишли в партийни каси и лични джобове.

Към наследството от ДПС, което заварихме ще прибавя и обезверените хора. През последните 20 години те са превърнати в зависими от един тесен партиен елит и волята им за всякаква промяна е монополизирана от ДПС.
В Родопите е възпроизведен моделът на крепостни селяни и феодали. Това е образът на ДПС елитът и електоратът му. Хората са икономически притиснати, нямат алтернативи и така години наред са лесен обект на манипулации и зависимост.

Страхът от хората с власт в този край не е преодолян и това ясно личи. При обиколките ни преди изборите родопчани показваха някакво отваряне, желания за промяна, за гласуване различно от досегашното статукво. Но непосредствено преди вота тези амбиции се бяха изпарили. Тук местните знаят, че ако покажат различна ориентация от ДПС, ще бъдат отхвърлени от джамията, от селската общност, кметът, горският и данъчният ще ми правят сечено, ще им създават проблеми.

Но въпреки насадения страх, промяна ще има и тя се усеща. Всяка седмица организирам депутатски приемни в различни селища и все повече хора се престрашават да поставят проблемите си. Търсят контакт и общуване. Връзката им с властта до сега е била скъсана. "
Цвета Караянчева

Цвета Караянчева е машинен инженер. Завършила е мениджмънт в Open University в Лондон. Била е прокурист на „Формопласт-Кърджали”. Основател и областен лидер на ГЕРБ. След 8 години тя е първият депутат от района от българския етнос, който влиза в парламента.

Цялото интервю с нея тук: http://frognews.bg/news_15596/TSveta_Karaiancheva_Veshtitsite_na_Stanishev_sa_vilneli_v_Kardjali/
цитирай
2. prado - Така е когато не се знае смисълът на ...
29.09.2009 15:11
Така е когато не се знае смисълът на понятията и не могат да говорят на един език .
Пример:
"Али Юзеиров: В България в Конституцията е записано, че е еднонационална. А казваме, че има роми, има помаци, има турци. Защо?"
Не се знае смисловата разлика между "националност" и етнос - например апахите са част от американската нация, но са от етноса апахи.
Пример:
"Али Юзеиров: Защо трябва да забраняват нещо, което всички знаят, че в България го има? В държавата го има, то съществува."
Според този всичко ,което се знае ,че съществува, не трябва да се забранява - тоя просто не знае какво говори.
Без да се задълбочавам - извода е: манипулиран тип, боравещ с термини, които са му наблъскани в азиатската тиква, и неподготвени водещи, незнаещи основни неща, предмет на събеседването(разпита).
Поздрави!(затъването продължава) разпадането.....
цитирай
3. strannica - prado,
29.09.2009 15:24
Цялото интервю е върховно отвсякъде.
цитирай
4. benra - точно преди
29.09.2009 15:34
малко го изслушах това интервю.Основното, което ми направи впечатление е тоталната липса на речева култура у интервюирания. Той не можа да даде нито един адекватен в речево отношение отговор, камо ли смислено завършен, а за някаква обосновка да не говорим.

цитирай
5. strannica - benra,
29.09.2009 15:41
Да се смее ли, да плаче ли човек...
цитирай
6. benra - ами
29.09.2009 16:07
би било смешно, ако не беше толкова сериозно.Направо изумявам как се експлоатира етническата тема, превръщайки я в проблем. ЧОвекът повтаряше само-да защитаваме своята идентичност-внушавайки, че някой им пречи да имат идентичност.И страшното е,че ако за нас това внушение е абсурдно, много вероятно е някой някъде да му вярва
цитирай
7. smilenski - Свещена простота
29.09.2009 17:04
Наистина щеше да е смешно, ако не беше сташничко. Ако господин Юзеиров бъркаше всички понятия с такова лекота и небрежност, какво ли щеше да излезе?! За сега се е получила малко трагикомична каша от понятия, разликата между които за щастие той самият не разбира много добре: ентос - нация, християндемократ - "мюсулмандемократ"??? Това последното някой много добре му го е подхвърлил и хорицата в Славяново може и да се вържат - като го има едното, защо да го няма и другото? Само да му беше казал и, че мюсулманството просто е пропуснало да развие политологична мисъл дотам, че да създаде системи от универсални морално-политически стойности, каквито са християндемокрацията и социалдемокрацията и, в които въпросът с религиозното и етническото разделение отдавна е решен. Партийте все пак не са религиозни или етнически синдикати и трябва да се занимават с прокламирането на общочовешки ценности. Другото, без значение дали е ДПС или МДС, си е стремеж към възраждане на крепостничеството. Иначе историята пази доста свидетелства за кошмари, постигнати с иначе добри намерения. Както е казал Ирарте: "Когато разумът спи, се раждат чудовища".
цитирай
8. krotalka - Г-н Юзеиров е една марионетка.
29.09.2009 17:55
Кукловодите са съвсем други. За тях се досещаме, но...
цитирай
9. enews - Пълна държавна идиотия
29.09.2009 20:39
Пълна държавна идиотия.Как може във века които живеем да има такова явление?Ако имаше поне грам държавна отговорност вече да са пратили жандармерията и армията.НАДЯВАМ СЕ ПОНЕ СЕГА БАБИЧКИТЕ видяха че БСП то не е БКП то преди време.Може да е бил селянин Тодор Живков ама ако това се беше случило тогава само да питам дали щеше да остане 1 камък от това село??!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: strannica
Категория: Други
Прочетен: 1500701
Постинги: 440
Коментари: 1501
Гласове: 8985